[LINUX:24503] Virus tarama hakkinda!

From: etokat (etokat@goldas.com)
Date: Sat 27 Jan 2001 - 13:20:39 EET

Selamlar;
Bu virus isi beni endişelendirmeye basladi. :[
Bunun icin soyle bi sorum olacak?

1- Eger mail server yoksa! ve kulanicilar pop3 acountu ile
herhangi bir mail serverdan clientlara down yapıyorlarsa. Gelen mailler
virus acisindan
bir risk olusturuyorsa bu mailleri bi virus tarayici server olusturarak
(gateway gibi)
kontrol ettikten sonra ilgili kullanicilara ulastirmak icin nasil bir
yontem uygulanabilir?
Linux ile boyle bir sistem design edilebilirmi ve kurulum icin neler
gerekebilir?

2-Ornegin (linux üzerinde mail serverim var! diyelim.)
mail server üzerine gelen incoming mailler bi virus taramasından gecirilerek
sistemdeki clientlara dagitilacak. Eger viruslu ise ilgili mail clientine
alert gonderecek! Boyle bir uygulama nasıl yapılabilir?
Tesekkürler.
Not : 1. sorudaki gibi bir sistemi olusturarak devreye almak istiyorum!