[LINUX:24474] Re: attrib for linux

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 26 Jan 2001 - 22:57:06 EET

Selamlar..

Linux altinda attrib gibi bir komut yok. Dosya/dizin vs.ler icin kullanicilara cesitli haklar verebilirsiniz. Bunun yaninda dosyanin DOS attrib komutunun kullanimina benzeyen bazi ozel isaretleri vardir. Mesela dosyanin ilk karakteri . ise dosya gizli dosya (!) dir. Eger DOS file attriblerinin karsiliklarini UNIX'te ararsaniz

Archive - Yok
Read Only - Kullanici ve grup bazinda ayarlanabilir.
Directory - Yok
Shared - Yok
Hidden - Yok, ama ilk karakter . ise bir tur simule edilir.
System - Yok.

UNIX icin dosya attribleri ise:

Okuyabilir - Grup, kullanici ve digerleri icin teker teker ayarlanir.
Yazabilir - Okuyabilir gibi.
Calistirabilir - Oncekiler gibi.
Symlink - Bir baska dosyaya direk baglanti.
pipe - programa / cihaza borulama.. Turkce nasil anlatabiliriz bilmiyorum..

vs. vs. vs. Sticky bit, UID, GID, vs.lerde var daha..

Sanirim attrib meselesinin DOS'taki anlamiyla UNIX icin cok dar olacagi goruluyor. Genede bu ise en yakin komut chmod olabilir.
El altinda Linux varsa:

man chmod

Linux yoksa, http://www.linux.org.tr/belgeler/ icinde Linux isletim sistemi kitabi var. Bunda giris seviyesinde bilgiler mevcuttu. En son bir kac yil once gozatmistim..

Saygi ve sevgiler..

On Fri, 26 January 2001, Mustafa Ozbakyr wrote:

> merhaba..attrib komutunun linux versiyonu ve hakkinda ayrintili bir bilgi alacagim web adresi bilen varsa gonderir mi lutfen?

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com