[LINUX:24457] Re:

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 26 Jan 2001 - 15:45:02 EET

> Merhaba,
>
> Az birsey konu disi ama,merak ettigimden soruyorum;
> Superonline bir sene öncesine kadar MTA olarak Intermail yerine sendmail
> 8.9.2 kullaniyordu en son.Yaklasik o zamanlar 250000 kullanicisi vardi.Acaba
> sendmail'i ldap ile mi kullaniyorlardi,ya da söyle sorayim degisik
> makinelerdeki kullanicilari user@domain.com olarak göstermek için en ucuz
> yöntem ldap'mi.
>
> Orhan Berent

Burada "ucuz" ile ne anlandigina bagli. LDAP tabii ki yetenekli bir
yapi. Bir cok servis veriyorsaniz anlamli.

Sadece mail'leri yonlendirmek icin sart degil.

Once hangi boyutu hedef aliyorsun o onemli!

isin bir kac boyutu var:

1) guncelleme

2) hiz

3) kolaylik

sayilar kucuk ise

kullanici@domain kullanici-xyz@makina

veritabani duz text hlaine getirebilirsen aliases, virtusermap vs
ile kullanabilirsin

bunu LDAP mysql vs yapabilirisn

sendmail rulesetlerle biraz oynamaya hazirsan,

harf gruplarina gore makinalara yonlendirirsin.
[a --> 1, b-c -->2, d-h -->3 t-z -->10 gibi]

vs vs

Kolay gelsin

Mustafa Akgul