[LINUX:24421] donanım hk.

From: hayati akbulut (hayatiakbulut@yahoo.com)
Date: Thu 25 Jan 2001 - 19:10:11 EET

  Merhabalar;

  Ben yeni bir linux kullanıcısıyım ve bir iki sorunum
var. yardımcı olursanız sevinirim.

  Gelecek linux (red hat tabanlı)kullanıyorum.

  1. Ekran kartım onboard i815. Linux bunu kurulurken
otomatik gördü ama çözünürlük yoktu. "Xconfigurator
--expert" komutu ile ve biraz ugraşarak çözünürlüğü
yükselttim fakat renk derinliğini ayarlayamadım.
(denetim masasının linux karşılığı olan ikon benim
masa üstümde yok.) REnk derinliğini nasıl ayarlarım?

  2. Ses kartım 128 vibra "sndconfig" komutu verince
seskartınız "şu" diyor "peki" diyorum
"desteklemiyorum" diyor. "sndconfig --noprobe"
komutunu verince seçenekler veriyor hiç biri benimki
değil olanları deniyorum "şimdi denemek için bir ses
dosyası çalınacak diyor ve hata veriyor. Ses kartını
nasıl ayarlarım?

  3. Modemim datron 56k PCI winmodem değil bunu nasıl
tanıtırım?

  4. Lilo açılışta çıkmıyor. Gelecek destekten bir
arkadaş "şu satıra lba32 yaz" dedi (c: 3gb den büyük)
yazdım ve lilo komutunu verdim hala lilo yüklenmiyor.
Linuxu sistem disketi ile açıyorum. Lilo yu nasıl
düzeltirim?

  5. Birde demin dediğim gibi denetim masasının linux
karşılığı olan ikon bende yok nasıl getiririm?

  Demin saydıkarımı root açılışı ile ve siyah ekranda
yapıyorum. Linux a daha yeni başladığım için pek çok
problemim var ama en önemlileri bunlar.

  Eğer yardımcı olursanız sevinirim, herkese iyi
çalışmalar ve teşekkürler.