[LINUX:24384] Re: Buyuk bir server icin

From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Thu 25 Jan 2001 - 10:32:04 EET

Iste zaten bu yuzden bu kadar cok soru soruluyor sıze. Gunde birkac kisinin
istihbarat amaciyla arastiracagi bir kutuphane mi burasi ? Yoksa 200
kullanicinin butun gun uzerinde calisacagi bir makina mi ? Eger kullanici
sayisi yuksekse (hatta alcaksa bile) cluster yapisinda dusunmeniz lazim.
Boyle olunca sizin sececeginiz isletim sisteminde cluster destegi veren bir
veritabani secmeniz lazim. BLOB nesneler uzerinde performansini ispatlamis
bir database secmeniz lazim. Lazim lazim lazim... Bunlar hep birbirini
dogrudan etkileyen seyler. Ayrica high availibility konusunda da dusunmeniz
gerekli. Arti eger linux/unix turevi birsey kullancaksaniz sececeginiz file
system bile cok onemli. Hersey flu ise bence su an siz bu ise karismayin
biraz netlik saglanana kadar. Bu sartlarda kim olursa olsun verecegi karar
buyuk olasilikla yanlis olacaktir ve isin faturasini da ona keseceklerdir.

Dogan.