[LINUX:24331] Re: Cross kablo yaptim

From: Mustafa Ural (mustafa.ural@veezy.com)
Date: Tue 23 Jan 2001 - 21:56:47 EET

> Selamlar..
> HUB olsada olmasada uygun baglantida, ki uygun baglamissiniz, hiz 100MBit
olur. Eger boyle dusuk hizlar goruyorsaniz baska bir sorun var demektir. 100
MBit yaklasik 10 MBayt gibi bir rakama tekabul eder. Sizin en iyi ihtimalle
4 MB/sn hizi gorebilmeniz gerekir. Bazi ethernet kartlari suruculer
uzerinden 10 Mbit'e zorlanabilir. Eger kartlar uzerindeki LED'leri kontrol
ederseniz, mutlaka 10 Mbit veya 100 Mbit baglanti durumunu ayirtetmenizi
saglayacak bir durum vardir. Mesela LED farkli renkte yanar vs.

> Velevki 100 MBit ile baglanti kurdunuz, hiz sadece Layer 1'e bagli
degildir.. Kullandiginiz Disk alt sistemi, isletim sistemi, protokol (ftp,
uucp, smb vs.) hepsi zincir halinde hizi etkiler. Sonucta zincirin
kaldiracagi yuk (Maximum hiz), en zayif halkasinin kaldiracagi (en yavasinin
hizi) yuk kadar olur. 100 MBit bir hayli yuksek bir hizdir. Bu hizi
desteklemekte bir hayli zordur. Soyle soyleyeyim, 10.2 GB (Secondary Master)
bir diskten 20.4 GB bir diske (Primary Master) transfer hizi 1.5 MByte/sn
civarinda oldu. Sistem PII-266, 128 MB RAM. RedHat 6.2 Linux, Midnight
Commander. Ama teorik olarak hizin 33 / MB sn / 2 = 16 MB olmasi gerekirdi,
kaba hesapla. Ama ince hesap yaparsaniz ext2 dosya guncelle, buffere al vs.
derken hizin dusmesi gerektigini gorursunuz.

> Saygi ve sevgiler..

Teşekkur ederim. Demek ki 100 mbit hızında bağlanmışım. 1. makine 64mb ram,
8.5 gb hdd, ikinci makine 800 mhz, 128mb ram, 15 gb hdd. 47 mb lık dosya
1300 kbyte/s, 300 mb lik dosya 700 kbyte/s hızında çekiliyor. Demek ki
makinelirin hdd hızleri, ram miktari, cache in dolmasi vs işin içine
giriyor. İlginize tekrar teşekkür ederim. Saygılar.