[LINUX:24320] Re: Cross kablo yaptim

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 23 Jan 2001 - 12:56:09 EET

On Mon, 22 January 2001, "Mustafa Ural" wrote:

> Her iki yontemi de denedim.
> 1-2 ve 3-6 yı çapraz bagladım. Ve renk-renk beyaz seklinde yaptım. Ve
> bağlantı kuramadim.
> *********
> TX + (1) ve TX - (2) bir sarmal, RX + (3) ve RX - (6) bir baska sarmal
> olmalidir
>
> 1 - TX + Turuncu Beyaz
> 2 - TX - Turuncu
> 3 - RX + Yesil Beyaz
> 4 - TEL Mavi
> 5 - TEL Mavi Beyaz
> 6 - RX - Yesil
> 7 - KahveBeyaz
> 8 - Kahve
> [...]

Selamlar..

HUB olsada olmasada uygun baglantida, ki uygun baglamissiniz, hiz 100MBit olur. Eger boyle dusuk hizlar goruyorsaniz baska bir sorun var demektir. 100 MBit yaklasik 10 MBayt gibi bir rakama tekabul eder. Sizin en iyi ihtimalle 4 MB/sn hizi gorebilmeniz gerekir. Bazi ethernet kartlari suruculer uzerinden 10 Mbit'e zorlanabilir. Eger kartlar uzerindeki LED'leri kontrol ederseniz, mutlaka 10 Mbit veya 100 Mbit baglanti durumunu ayirtetmenizi saglayacak bir durum vardir. Mesela LED farkli renkte yanar vs.

Velevki 100 MBit ile baglanti kurdunuz, hiz sadece Layer 1'e bagli degildir.. Kullandiginiz Disk alt sistemi, isletim sistemi, protokol (ftp, uucp, smb vs.) hepsi zincir halinde hizi etkiler. Sonucta zincirin kaldiracagi yuk (Maximum hiz), en zayif halkasinin kaldiracagi (en yavasinin hizi) yuk kadar olur. 100 MBit bir hayli yuksek bir hizdir. Bu hizi desteklemekte bir hayli zordur. Soyle soyleyeyim, 10.2 GB (Secondary Master) bir diskten 20.4 GB bir diske (Primary Master) transfer hizi 1.5 MByte/sn civarinda oldu. Sistem PII-266, 128 MB RAM. RedHat 6.2 Linux, Midnight Commander. Ama teorik olarak hizin 33 / MB sn / 2 = 16 MB olmasi gerekirdi, kaba hesapla. Ama ince hesap yaparsaniz ext2 dosya guncelle, buffere al vs. derken hizin dusmesi gerektigini gorursunuz.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com