[LINUX:24195] Re: surecom ep-325 ve mevcut LAN (offtopic)

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 18 Jan 2001 - 14:12:22 EET

On Wed, 17 January 2001, Ceyhun Kirmizitas wrote:

> selamlar
> mevcut lan a eski bi makina olan pentium 75 e eternet karti takip(surecom
> ep 325)digerlerinin yaptiklarini yapmasini istedim..mesela internet
> paylasimi falan yani..uzun cabalar sonucu sanirim karti win98 e tanitmayi
> basardim..hersey yolunda gibi gorunuyordu..taki makinayi test edene
> kadar..benim emektar makina ne digerlerini goruyordu nede internete
> baglaniyordu..acaba nerede yanlis yapmis olabilirim? kartin son
> suruculerini internetten indirdim ama sonuc ayni..
> yardimci olabilirseniz cok sevinirim..
> herkese sevgiler..

Selamlar..

EP-325 BusMaster bir kart. Bazi eski anakartlar BusMaster destegi vermeyebilir yada sorunlu olabilir. BusMaster'in yaninda IRQ tetikleme seviyeside onemli olabilir boyle eski kartlarda. Tavsiyem BIOS'tan IRQ Latch noktasini Level olarak ayarlamaniz, boylece daha uyumlu bir sistem elde edersiniz. Biliyorum 'Ettigi lafa bak' diyeceksiniz ama en iyi yol o makineye bu karti hic takmamak, NE2000 uyumlu ISA kartlar veya eski model PCI 10/100 Eth. kartlarini (WINBOND 89C840 gibi) deneyebilirsiniz. Radikal bir cozum olarak P75'i smithsonian enstitusune bagislayabilirsinz (TR'de boyle bir muze var mi bilmiyorum)... :))

Bir ufak tavsiye daha: bu makineye Linux kurun. HDD yetmiyor filan gibi sorunlariniz varsa, mini dagitimlari deneyebilirsiniz. Linux PCI koprulerini kendi native kodlariyla (BIOS kullanmadan) programladigi icin, bu turden sorunlar, dolayisiyla mavi ekranlar daha az gorulur.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com