[LINUX:24189] Ynt: Re: swap problemi

From: Recep ŞİMŞE (simsek@yildiz.edu.tr)
Date: Thu 18 Jan 2001 - 12:46:09 EET

arkadaşlar swap problemine bir iki lafda ben katayım dedim;))
bir şeye açıklama getirmek istiyorum:
swap nedir?
bilindiği üzere programlar ram de çalışır. genelde programın kodu veya kodun
bir kısmı ram e alınıp oradan execute edilir. bu arada programın veya diğer
programların da çalışabilmesi için sınırlı olan ram e sürekli ihtiyaç
duyulur (protected modda kodların üstüste binmeme durumu). ram ihtiyacına
karşılık daha az kullanılan kodlar veya ram ın bir kısmı, işletim sistemi
tarafından kontrol edilen disk üzerinde belli bir dosya veya partition a
sanki ram gibi kullamak üzere yazılır. bu alan (swap) ihtiyaca göre artıp
azalacaktır.
dolaysıyla bilgisayarınız hangi programları çalıştırıyor kullanıyorsa ona
göre swap kullanacaktır. bunu programlarınızı tam faal çalıştırdığınızda
free ile de kontrol edebilir ona göre pratik bir karar verebilirsiniz. bu
rakkam teorik olarak ise ram x 2 olarak bildirilmiştir.

sevgi, saygı ve birbirine karşı hoşgörüyle kalın.
"bilgi bize öncelikle bu meziyetleri kazandırmalıdır" diye düşünüyorum.

Recep ŞİMŞEK
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
http://rsimsek.cjb.net
simsek@yildiz.edu.tr recepsimsek@hotmail.com
Tel: (+90 212) 259 70 70 / 2849/2850