[LINUX:24038] Disklerin Taranması - Newbie1

From: Ceyda Yesilyurt (ceydayy@usa.net)
Date: Mon 15 Jan 2001 - 18:57:29 EET

Selam,

Sonunda bilgisayarıma linux'u (benim dediğim gibi linüx mü, linux mu yoksa
linax olarak mı telafuz edilir?) kurabildim, artık ben de aranıza katıldım.
Şimdiye dek tüm ihtiyacım olan bilgiyi dökümanlardan alarak ilerledim, döküman
okumaya üşenmem, ancak gene de tahminimce sizlere soracağım çok şeyim olacak.
Siftahı şöyle yapalım;
Linux'te ara sıra bütün diskler uzunca bir süre taranıyor, bu hem birşey
yapmaya çalışırken makineyi bir süre için kullanılması imkansız derecede
yavaşlatıyor, hem de disklerin yıprandığını düşündürüp (disklerimden birinin
üstündeki dosyaların çoğu bu işlem sırasında bozuldu) bu süre içinde içimi
daraltıyor. Bunun amacını anlamak için gtop ile baktım ve anacron ile
zamanlanmış bir komutun (adı aklımda değil) diskleri indexleyip arama
işlemlerini hızlandırmak için çalıştığını gördüm. Sorum ise index nereye
yazılıyor, bu işlem ne kadar gereklidir, bunu nasıl kaldırabilirim. Çok
teşekkür ediyorum, iyi çalışmalar...

Ceyda Yesilyurt