[LINUX:23992] Gelecek Linux 1.0 çıktı

From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Sun 14 Jan 2001 - 18:28:17 EET

Gelecek Linux 1.0 çıktı.

Gelecek A.Ş tarafından hazırlanan Gelecek Linux, 4 aylık uzun ve yorucu
bir çalışmanın sonunda 750'den fazla paketin birleştirilmesinden oluştu.

Gelecek Linux'u Gelecek A.Ş'den 3 CD halinde (Star Office ile birlikte)
temin edebilir, ya da İnternet'teki yansı adreslerinden indirebilirsiniz.
Bu dağıtım hakkında daha geniş bilgi için Gelecek Linux web sayfasına göz
atmanızı öneriyoruz.

Dağıtımda yeralan bazı programlar:

* Geliştirme araçları: Glade, CodeCommander, xxgdb
* Masaüstü: KDE, GNOME, WindowMaker ve Enlightenment
* Uygulamalar: Qcad, gPhoto, gtksozluk, hesap makinası,...
* Emülasyon programları: DOSemu
* İnternet: Netscape, gTuner, gFTP, BitchX, X-Chat, GnomeICU, kppp, Kvirc
* Grafik: Gimp, Electric Eyes, GQView, xv
* Sistem: Gtop, kpackage, kpm, xosview, datamanager, sysctlconfig
* Ağ yönetimi: Webmin, linuxconf
* Oyunlar: Satranç, mahjongg, xbill, tavla, battalion, xtrojka, gemdropx
* Çokluortam: gtuner, gtv, xine, kmix, kmidi, xmms, aumix

Gelecek Linux 1.0 özellikleri

* Red Hat Linux tabanlı
* Çekirdek 2.2.16
* XFree 4.0.1
* RPM 4.0
* Webmin 0.82
* GNOME 1.2
* KDE 1.1.2
* Netscape 4.75
* Linux 2.4.0 ve KDE 2.0'a hazır yapı
* TTF yazıtipleri
* Yerelleştirilmiş programlar

Dağıtım hakkında bilgi alınabilecek web sayfaları

* Gelecek Linux web sayfası, www.geleceklinux.com
* Gelecek Linux ekran görüntüleri, www.geleceklinux.com/ekrangoruntuleri
* Gelecek A.Ş, www.gelecek.com.tr
* Basın için, www.gelecek.com.tr/profil

Gelecek Linux'u hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

---- Masaüstü ortamı

Gelecek Linux ile birlikte gelen KDE, GNOME, WindowMaker ve Enlightenment
pencere yöneticileri mükemmel bir esneklik sağlar. Çok kullanıcılı, çok
görevli bu işletim sistemiyle güçlü bir UNIX işistayonu ortamına
kavuşursunuz.

---- İnternet/Internet sunucu

Gelecek Linux, içerdiği sunucularla diğer işletim sistemlerinin yerini
alabilecek sunucu özelliklerine de sahip. Yerel ağda yazıcı, disk
paylaşımı yapabilir, ya da İnternet erişimini Linux'un proxy, web, DNS,
ftp sunucularıyla birlikte bütünleştirebilirsiniz.

---- Uzaktan yönetim

Gelecek Linux'un uzaktan yönetim aracı Webmin ile sunucu servislerini
uzaktan yönetebilirsiniz. Webmin tüm sistemi izleyebilmenize, kontrol
edebilmenize, servisleri ayarlayarak yeniden başlatmanıza ve kapatmanıza
yardımcı olur. Böylece dünyanın herhangi bir yerinden sunucunuza güvenli
erişim yapabilirsiniz.

---- Geliştirme platformu

C, C++, Perl, Python, Tcl/Tk ve diğer dilleri kullanarak yazılım
geliştirme için Gelecek Linux ideal bir çözümdür. Grafiksel araçları
kullanarak kısa sürede fonksiyonel uygulamalar geliştirme elinizdedir.

Donanım gereksinimleri

* En az Pentium/AMD/Cyrix 75 Mhz işlemci
* En düşük kurulum için 260 Mb disk alanı, tüm paketlerle birlikte 1600 Mb
* En az 32 Mb bellek önerilir.

Ortalama bir işistasyonu için,

* 300Mhz işlemci
* 64 Mb bellek
* En az 4 Mb ekran kartı
* 2 Gb sabit disk

Ortalama bir sunucu için,

* 450 Mhz işlemci
* 128 Mb bellek
* Yeteri kadar disk alanı

Desteklenen donanım bileşenleri

* SCSI ve IDE sürücüler
* Ethernet kartları
* Modemler (Harici ve ISA veriyoluna takılanlar önerilir)
* Pek çok ekran kartı
* Televizyon ve radyo kartları
* Ses kartları
* Postscript, lazer, inkject ve nokta vuruşlu yazıcılar
* Tarayıcılar ve diğer yan cihazlar

Kurulum seçenekleri

* CD-ROM'dan otomatik
* Ağ üzerinden (FTP, Web, NFS)