[LINUX:23962] Re: slackware 7.1e sendmail nasil kurulur?

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 12 Jan 2001 - 22:27:45 EET

> Slackware 7.1e sendmail 8.11.1 source versiyonunu kurmaya calisiyorum. Ama
> kurulum READMElerde cok karisik ve birbirinden kopuk olarak anlatildigi
> icin kurulumu tamamlayamadim. Bilen varsa ozet olarak kurulumun nasil
> yapilabilecegini yazabilir mi?

duzgun bi slackware (herhangi bir linux kurulu ise) sendmail'i
kurmasi cok kolay. Konfigurasyonu ne kadra komplex bir yapiniz var
ona bagli.

a( kurmak ve install icin
sendmail-8.11.x dizni icinde

/Build

sonrada ./Build install calisir.

Bunu tektek sendmail, makemap vs icinde yapmak mumkun tabii

b( sendmial.cf 'u uretmek icimn
cf/cf dinzinde
ya generic-linux.cf'i alip, az bir uyrtalma yamak
yda

gerneric-linux.mc'ui alip, uyarlmak

sonra'da
m4 linux.mc > linux.cf demek alzim.
Yanliz bunun icin
include (`../m4/cf/m4')
satirini ekelemk lazim.

Benim kullandgim .mc ve .cf dosyalrini , sendmail.8.11.2 icin
sendmail ve makemap binary'lerini
http://akgul.bilkent.edu.tr/~akgul/
altinda bulabilirsiniz.

oratya cikan .cf dosyasini /etc/mail/
altina kopyalamak alzim.
tum konfigurasyon dosayalri
aliases, relay-domains, acces, virtusertable, mailertable,
genericstable veritabnalari /etc./mail'de duracaktir

Bu konualrda benim kitapcikta isinze yarabielcke birsyeelr vardir

http://inet-tr.org.tr/inetconf5/akgul/
dzinine .ps ve pdf formatalrind a bulabilirisniz.

c) var olan sistem uzerine kuruyorsaniz, ilgili tum dosyalrin
backup'ini lmayi unutmayin.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul