[LINUX:23951] Re: Sendmail&queue

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Fri 12 Jan 2001 - 19:45:30 EET

merhaba,
Benim bildiğim kadarı ile NIS vs. ayarlamanız gerekmiyor. Bir domain
için bir makina alan adına ilişkin DNS tanımlarında "en düşük
preference"
ile kayıt edilmiş olacak ve kullanıcı tanımları bu sistem üzerinde yer
alacak. Daha yüksek preference değerine sahip ikinci ve üçüncü düzey
sunucuların "kullanıcı veritabanı"'na sahip olmaları gerekmiyor.

Örneğin Hacettepe Üniversitesi'nde bir tarihte tüm üniversite için iki
farklı kampüste yedekli posta sunucusu kurmuş ve çalıştırmıştık.
Birincil
posta sunucusu down olduğunda posta hizmetleri aksıyor ama dışarıdan
içeri doğru gelen mail'lar bounce etmeden kabul ediliyordu. Birincil
makina geri geldiğinde mail'lar birinciye transfer ediliyor (bunu
MTA'lar
kendi aralarında SMTP üzerinden hallediyor).

Bu bağlamda NIS kurulumu vs. gerektiğini sanmıyorum; gerekse idi
kurumlar birbirlerine güzellik yapmak için "off-site MX"'lik
yapamazlardı.

Bu düzenek gelen mail'ların geri dönmemesini sağlar; toplamda posta
servisinin kalitesini yükseltmek için yapılabileceğin yalnızca bir
bölümüdür. Clustering ile sunucunun bulunurluğu arttırılsa da ağın
bulunurluğunu clustering ile arttıramayacağınızı düşünerek, sizin
durumunuz için hangisi uygun ise onu yapmalısınız...

sevgiler, selamlar,
-bd