[LINUX:23946] Re: icq (Galiba bir trojan vakasi)

From: Akif CEYLAN (ceylan@electra.science.ankara.edu.tr)
Date: Fri 12 Jan 2001 - 19:02:05 EET

ICQ ile ilgili olarak orda bahsi geçen IP için bende;

           IP Network
64.12.25.218 ------> America Online, Inc (netblk-aol-mtc)

bilgisi veriliyor. AOL un ICQ yu satın aldığı düşünülürse, ICQ açık olduğu
sürece onlie olup olmadığınızı ve diğer iletişim işlemlerinizi sağlayan
server olabilir. Bende de sürekli ICQ açık iken bir IP ile bağlantı aktif
görünüyor (yukardakine benzer IP bloğuda olabiliyor bazen farklı IP
bloklarıda oluyor ama sonuçta hepside AOL ilişkili IP ler) herhangi başka
bir yere bağlanmıyor olsam dahi.
    Ama trojanlar la ilgili aklıma getirdiğiniz iyi oldu. Bilgisayarımda
4-5 tane kullanılmayan sadece Listening modunda aktif görünen portlar var.
Bu açık bi portu nasıl iptal edebiliriz ki gerek linux da olsun gerek
win'de. Ve trojan olup olmadığını nasıl anlarız varmı bunun kolay bir yolu?

Akif CEYLAN

E-posta: ceylan@electra.science.ankara.edu.tr