[LINUX:23817] Re: hangi server 'lar var

From: Tolga Güver (hpuck@pmail.net)
Date: Thu 11 Jan 2001 - 02:36:36 EET

merhaba

sistemime (redhat 6.0) bir program (IRAF) kurmak için yeni bir kullanici
açmam gerekiyordu bu kullaniciyi normal yollardan açtim fakat bir hata
yaparak etc/passwd dosyasi içinde bu kullanicinin ayarlariyla oynadim
(sifresi ve kullanici adina dokunmadim) ve satir asagidaki gibi oldu

iraf : xxx : 123 : 456 : IRAF system account : iraf iraf/local : /bin/csh

sonra logout edip bu kullaniciyla gşrmek istedim fakat girmeye çalistigimda
normal açiyormus gibi yaptiktan sonra (ekran biraz titrestikten sonra (KDE'ye
geçmek içn)) yine login manager'a döndü bende bir iki defa bunu denedikten
sonra root olarak girmeye çalistim fakat yine ayni seyler oldu normal yollada
reboot edemeyince reset dügmesiyle bilgisayarimi yeniden baslattim fakat
bilgisayar yeniden açilirken biraz ilerledikten sonra asagidaki hata
mesajlarini bir keç kez verdi

Gnome_ERROR ** : could not set mode 0700 on private per_user Gnome directory
</.gnome_private> aborting

daha sonra

INIT : ld "1" respawning too fast : diasbled for 5 minutes
INIT : no more processes left in this runlevel

yazdi bunu 1 rakamini 6'ya kadar degistirerek devam ettirdi 5 dakika
bekleydikten sonra birseyler oluyor ama yine ayni seylere dönüyor.

bu bilgisayari açabilir miyim? ve düzeltmek için (birseylet tahmin ediyorum
ama ) ne önerirsiniz

ikinci sorum normal bir kullaniciyla cd 'deki bir dosyayi acip bilgisarima
kaydedemiyorum ancak root olarak bunu pek güzel yapiyor (komut satirinda cat
komutunu çalistirinca /mnt/cdrom dizinini görmüyor) acaba bu kullaniciya bu
yetkiyi nasil verebilirim
                                                             çok tesekkürler
                                                                  Tolga GÜVER