[LINUX:23808] etc/psswd dosyassı hakkında

From: Tolga Güver (tolgag@tfz.net)
Date: Thu 11 Jan 2001 - 00:04:34 EET

merhaba

sistemime (redhat 6.0) bir program (IRAF) kurmak için yeni bir kullanıcı
acmam gerekiyordu bu kullanıcıyı normal yollardan actım fakat bir hata
yaparak
etc\passwd dosyası içinde bu kullanıcının ayarlarıyla oynadım (şifresi
veya kullanıcı adıyla değil) ve satır aşağıdaki gibi oldu

iraf : xxx : 123 : 456 : IRAF system account : iraf /iraf/local : /bin/csh

sonra logout edip yeniden bu kullanıcıyla girmek istedim fakat girmeye
çalıştığımda normal açıyormuş gibi yaptıktan sonra ( ekran biraz
titreştikten sonra) yine
login manager'a döndü bende bir iki sefer bunu denedikten sonra root
olarak girmeye çalıştım yine aynı hatayı verdi bende sistemi normal
yollardan reboot edemeyince reset ettim fakat bilgisayar yeniden
açılırken biraz ilerledikten sonra aşağıdaki hatayı birkaç kere verdi :

Gnome_ERROR **: could not set mode 0700 on private per_user Gnome
directory </.gnome_private> aborting

daha sonra

INIT : ld "1" respawning too fast : disabled for 5 minutes
INIT : no more processes left in this runlevel

yazdı bunu 1 rakamını 6'ya kadar değiştirerek devam ettirdi 5 dakika
bekledikten sonra birşeyler oluyor ama yine aynı şeylere dönüyor

bu bilgisayarı açabilir miyim? ve düzeltmek için (bir şeyler tahmin
ediyorum ama) ne önerirsiniz.

ikinci sorum normal bir kullanıcıyla cd'deki bir dosyayı acıp
bilgisayarıma kaydedemiyorum ancak root olarak bunu pek güzel yapıyor
(komut satırından cat komutunuı çalıştırınca /mnt/cdrom dizinini
görmüyor) acaba bu kullanıcıya bu yetkiyi nasıl verebilirim
çok teşekkürler
Tolga Güver