[LINUX:23795] Re: hangi server 'lar var

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Wed 10 Jan 2001 - 22:07:12 EET

Selamlar sanirim sizin aradiginiz nmap tarzi bir port
scanner www.insecure.org tan elde edebilirsiniz.Eger
makinaya local erisiminiz varsa ve sistemde lsof
komutu yuklu ise nmap e gerek yok. "lsof -Pni" isinizi
hayli hayli gorur.Ozellikle lsof komutu sistemizde
hangi program hangi portu kullaniyor sorusu icin
yapilmis bir komut sanki.yada tam olarak bilmemekle
beraber fuser komutuda kullanilabilir.Tabi bunlar
makinaya erisimiz varsa gecerli.sisteme yapilan bir
saldiriyi izlemek icin kullanilabilir.Backdoor
programi dusunelim so-called hackercigim kendine bir
backdor acti diyelim.sistemde lsof -Pni komutu yada
fuser komutu calistirarak o portun hangi program
tarafindan kullanildigini ogrenebilirsiniz.Baska tool
varmi bilmiyorum.Haa birde eski yonten netstat -na
var.Ama artik bilemiyorum bunu kullanan varmi.

http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html
> Liste arsivinin adresi:
> http://listweb.bilkent.edu.tr/

=====