[LINUX:23783] Re: [LINUX:23761] Re: şimdi

From: Cem KANIÖZ (cem@efes.net.tr)
Date: Wed 10 Jan 2001 - 18:19:37 EET

linux kurulurken diğer oslar silinmez active partitionu başka bir partition a ayarlamanız lazım linux u kurmaya başlamadan önce swap partitionu da manual olarak oluşturabilirsiniz lilo yuda master boot record a değil superblock a kayıt etmeniz durumunda hangi işletim sisteminin önce kurulduğunun bi önemi kalmamış olur ve linux

bence 3 gb lık hdd driveınızın uzerinde swapi açın ne kadar istiyorsanız 10 gb lık hdd partitionunuzun flagını fdiskten linux native olarak değiştirin 3 gb lık hdd den linux swapı olarak actıgınız partitionu da linux swap yapın saha sonra linux native yaptığınız partitionu active hale getirin boot root disk ile açtığınızda cd romdan kurulum yaparken size partitionları bulur ve nereye kurmak istediğinizi sorar linux nativ e kurarsınız win partitionları da mountlayacağınız pathleride belirtirsiniz lilo kurarken add ederseniz diğer OS partitionları lilo boot loaderdan istediğinis OS u açabilirsiniz

Ama bu işlemler sırasında yanlış yaparsanız bir yerlerde sizlere omur edebilirsiniz yedek almak iyidir :)
kolay gelsin
C.K.