[LINUX:23666] Yeni baslayan biri

From: Sükrü KAY (skaya@uludag.edu.tr)
Date: Mon 08 Jan 2001 - 13:21:35 EET

Merhaba,
Yaklasik 10 yillik bilgisayar ve tahmin edebileceginiz gibi, Microsoft
kullaniciyim. Microsoft'un isletim sistemleri ve yazilimlarinin
kaprislerinden biktim....
Unix ve Linux'ü uzun zamandir duyuyordum.
Sonunda Linux'e geçmeye karar verdim. Görkem Çetin'in Linux kitabini aldim,
yaninda Redhat 6.0 CD'si de vardi (Görkem ÇETIN'e yazdigi kitap için
özellikle tesekkür ederim). Bunun yaninda dergilerin verdigi, Suse 6.2,
Mandrake 7.0 ve Corel Linux'ü buldum.
Bunlari kurmayi denedim. Tahmin edebileceginiz gibi, herseyi sanki
Windows'taymis gibi düsünerek ise basladim. Özellikle Redhat 6.0'i kurmaya
basladim (yaninda kitap oldugu için). Kitaptan bazi temel bilgileri de
aldim. Ama birçok kavram hala kafamda yerlesmedi. Ayrica X windows
açildiktan sonra, yaklasik bir dakika kadar çalistiktan sonra bilgisayarim
kilitlendi. bunun sebebinin donanim olabilecegini tahmin etmis (özellikle
ekran karti), Redhat 6.0'nin tanidigi Avance Logic 2302 ekran kartini
takarak kurmustum.
Bu arada bilgisayarimin özellikleri; P III 500, 128 MB RAM, i810 onboard
ekran karti, Onboard ses karti,17" monitor, bir de conexant modem takili
idi.
Bunun üzerine internette linux hakkinda temel bilgilerimi gelistirecek
yerler aramaya basladim. Ingilizcem yeterli olmadigi için, yine tahmin
edebileceginiz gibi yarim yamalak bilgiler edinebildim. Listenizi de birkaç
gündür takip ediyorum. Anladigim kadariyla bu listede en azinda linux'te
çalisacak kadar alt yaisi olan insanlar haberlesiyor, en azinda çugunlugu.
Bana linux hakkinda temel bilgileri Türkçe olarak veren internet veya kitap
önerebilir misiniz. Elinde doküman olanlardan da yardim alabilirim.
Neleri bilmedigimi sorabilirsiniz, aslinda bir çok sey, kernel nedir islevi
nedir, gnome nedir islevi nedir vs vs, Linux'la ilgili bir çok yerde derleme
islemini okudum. Bu nedir, derleme yapmadan linux'te hiçbir sey yapamaz
miyim?
Ayrica benim hem Linux'ü kolay ögrenebilecegim, kolay bir dagitimi var mi?
varsa nereden CD olarak edinebilirim?
Hepinize iyi çalismalar
Sükrü KAYA