[LINUX:23636] proxy ile ilgili?

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Sat 06 Jan 2001 - 18:04:03 EET

selam arkadaslar,

   once hepinizin 2001 yilinin 2000 den cok daha iyi gecmesini dilerim.

   simdi mailleri okurken soyle bir soru belirdi aklimda.once elimdeki
sistemi belirteyim.

   20 adet web server, (12 adet windows nt, 6 adet linux, 1 adet bsdi, 1
adet solaris) cisci 7200 router, firewall, hp4000 switchler, ve t3 baglanti.

   simdi bende bir proxy yok, bu gune kadar da koymayi hic dusunmedik. ama
gecen hafta yedigimiz (BIND yuzunden) hacker saldirisindan sonra (gerci rh
den cektip upgradelei ve sorunu hallettik) bir proxy server koymayi
dusunuyorum. Daha bu dusuncede, arastirma yapiyorum simdi. Benim proxy
hakkinda bilgim yok. Zaten bunuda sorularimdan goreceksiniz. o yuzden sizin
bilginize ihtiyacim var.

   simdi ben bu karisik sistemler onune bir linux proxy koyabilirmiyim?

   eger koyabilirsem, proxy, bildigim kadariyla ip numaralarini disariya
degisik veriyor, musteriler,(web sitesi benim bilgisayarlarimda kayitli
olanlar, ki baya fazla) disaridan ip numaralarina gore nasil erisecek?

   bunun ip numarasini neye gore degistirdine dair bir formul varmi? yoksa
random bir deger mi atiyor? yada soyle sorayim, serverlerdan birini reboot
ettikten sonra, o serverdaki websitelerin daha onceki oturumda
degistirelerek sunulan ip numaralari tekrar degisiklige ugrarmi?

  peki ya proxy serveri kapatirsam bu ip degisikligi olurmu? olursa ben o
kadar serverin ip numarasini tek tek ordan nasil bulacam?

   Proxy serverin network topolojisinde yeri tam olarak nedir?

   Proxy servera birden fazla LAN atanabilirmi, yoksa her LAN icin ayri bir
proxy mi kurmamiz lazim?

   Daha dogrusu, bu proxy server ile ilgili once ne oldugunu sonrada ne ise
yarayip nasil kuruldugunu anlatan ayrintili bir dokuman, yada kitap
(turkcesi cok daha iyi olur) varsa biliyorsaniz bana soylermisiniz?

   simdi diyeceksiniz ki internetten niye arastirmiyorsun? arastirdim ama
hep uzun uzun yazilar ve cogu gereksiz bilgi. ben bilen bir kisiniz bana
kesin cevap verebilmesi icin size sormaktayim.

   cok tesekkur ederim.