[LINUX:23632] Re: Kernel sorusu

From: Murat Koc (muratkoc@muratkoc.com)
Date: Sat 06 Jan 2001 - 16:39:02 EET

> Bilmiyorum, belki "git dokuman oku" cevabi verilebilecek bir soru,
> ama, 2.4 kernelin 2.2 serisine kiyasla yaptigi cok temel yenilikler
> neler?
>
> Daha acik olmak gerekirse, ben bu kadar cok kernelin havada
> ucusmasini anlamiyorum. Patchler, test ler vs tamam, anlasilir bir
> konu, da .... 2.4 le bu kadar ugrasilirken niye 2.2 serisi de devam
> etti ? Hem de kac versiyon...

Selam,

belki de sadece itanium support demem yeterli olacaktir bu soru icin.
insanlara dokuman okuyu ancak hangi dokumani okuyacaklarini soyleyebilecegim
zaman derim yoksa direk cevap veririm.

2.0.34-35 civari idi sanirim 2.2 serisinin ciktigi donem 2.1 ler ise 100
kusurlere ulasmisti (yanlis hatirliyor olabilirim) bu her donem olan bir
olaydir. 2.x.y de x lerin cift olduklari kernellar stable olan kernellardir
tek olanlar ise development veya unstable olan kernellar.

2.0 serisi stable iken 2.1 serisi vardi ve surekli gelistirilmekle
ugrasiliyordu. su an da ise 2.2 serisi varken 2.3 serisi vardi ve simdi
sonunda 2.4 resmi olarak cikti.

stable kernellarin bu sekilde atlamalarina bakarsaniz 2.0.3x den sonra 2.2.0
kernel devrim niteliginde idi ayni sekilde 2.2.19 dan sonra 2.4 e bakinca
ayni devrim niteliginde olayin oldugunu goreceksiniz. su an 2.0 in
development i durmus vaziyette artik ugrasilmiyor. yakin bir zaman sonrasinda
ise 2.2 nin ki duracak ve 2.4 uzerinde ugrasilmaya devam edilecek fakat bu
ara gecisler tahmin edeceginiz uzere birdenbire olmuyor iste bu noktada
devreye 2.1.x 2.3.x gibi seriler yani development serileri giriyor. critical
bir oneme sahip olan bir serverda bu tur bir development kernel
kullanmazsiniz onun yerine 2.2 serisi stable olan bir kernel kullanirsiniz.
Neden, diye sormayacaginizi dusunuyorum. Bu 2.3 veya 2.1 gibi serilerin artik
yeteri kadar stable olmasi durumunda ( ki buna karar veren kisi Linus) bir
sonraki stable seriye gecilir. fakat gelisen teknoloji, uygulamalar kodlarda
yapilmis olan bug lar veya kullanilan bir algoritmanin gelistirilmesi gibi
durumlarda bu stable olanlarda da duzenlemeler yapmak gerekiyor. Boylece
2.2.10,11,12... gibi versiyonlara geciliyor. 2.3 de de ayni sekilde fakat o
tamamen development a yonelik olan bir seri fakat 2.4 un ilk pre leri ve 2.3
un son versiyonlari arasinda bir karsilastirma yaparsaniz ne kadar yakin
olduklarini gorursunuz. Bundan sonrasinda olacak olan ise 2.2 lerin belki
20-30 lara kadar devam etmesi 2.3 lerin durmasi 2.4 un yine belli bir yere
kadar gelmesi development olarak 2.5 lerin ortaya cikmasi sonrasinda 2.6 ...
sekilde donusumsel olarak devam etmesi olacaktir. Fakat bunlar tabiki kisa
donemlerde olmuyor bildiginiz uzere 2.4 un cikisi nerdeyse ve hatta 1 sene
filan ertelendi.

Fazla uzattim sanirim yani benim dusuncelerim bu sekilde baska sekilde
dusunuyorlarsa bimiyorum.

Burada belki de ben sizden soyle de bir soru bekleyebilirim. Madem 2.2, 2.4
serisi stable seriler neden ilk menude prompt for development and/or
incomplete code/drivers seklinde bir secenek var?

Sanirim yukarda yazdiklarimdan esinlenerek cevabini kendiniz bulabilirsiniz.
Bulamazsaniz onun icinde ben veya baska biri mutlaka bir aciklama yapacaktir
size.

 uzun mail icin kusura bakmayin.

IYI CALISMALAR

                                                                     MURAT KOC