[LINUX:23599] Izmir ve Linux

From: Tanju Aktug (aktugt@hipokrat.org)
Date: Fri 05 Jan 2001 - 15:30:30 EET

Yaklasik 14 yildir Izmir'deyim. Ve bu listede arada bir yazmakla
birlikte "Bilgisayarci" degil, "tipciyim"...
Benim ile ayni dalda calisan Izmir'li doktor meslekdaslarimi dalimizin
yillik kongrelerinde, Turkiye'nin herhangi bir yerinde, ancak
gorebildigim icin dertli idim. Ve saniyorum 10 yila yakin bir ugrastan
sonra, artik ayda bir meslekdaslar bir araya gelip, ilgi ceken ve
sorunlu hastalarimizi tartisabildigimiz, degisik dusunceleri
paylasabildigimiz ve insan olarak "muhabbet" edip, birbirimizi daha
yakından tanıma olangi buldugumuz toplantilari baslatabildim.

Dilegim Linux icin bu isin 10 yil surmemesi. Umut'un yazdigi sozlerdeki
gercek payini ben, somut beklentilerin iliskileri daha cok arttirdigi,
yonunde algiliyorum. Gercekten de bir araya gelindiginde su programi
nasil gelistiririz, soyle bir egitimi nasil kotaririz gibi somut adimlar
planlanip, yasama gecirilir ise, isler daha iyi gidecektir.

Ancak bir cok Linux kullanicisinin zaten profesyonel olarak calistigini
ve de normalden de daha fazla calistigini goz onunde tutar isek, somut
beklentilerin duzeyini dusurmek gerekiyor... Gerceklestirilecek en temel
bir aktivite ortaya konup, ornegin "sehrin uc universitesinde
ogrencilere linux tanitimi", ya da ayda bir meraklilara "Linux Semineri"
gibi, bu aktivite cercevesinde hem tanisma, hem de isbirligi saglanarak,
bir "Linux Kullanici Grubuna" dogru yelken acilabilir.

Son gunlerde Izmir ile ilgili yazismalara yanıt vermememin nedeni ise
bambaska... Cok yakinda Ankara'li oluyorum. Saniyorum Ocak ayi icinde
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde goreve baslayacagim. Artik
Izmir'den daha cok cop sis yeme olanagi olacak herhalde...

Izmir'li dostlara simdiden basarilar diliyorum.

Tanju Aktug