[LINUX:23579] Re: Istanbu Linux Grubu Toplantısı

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Fri 05 Jan 2001 - 07:17:34 EET

Merhaba,
Kafalarda belirmedigine inandigim sorunlardan bazilarini tartisalim mi
birlikte?

Kendi adima konusuyorum. Bir Linux toplantisi yapildigi zaman elimize ne
gececek cinsinden bir fikre saplanmis durumdayim son gunlerde. Tamam,
arkadaslik, dostluk fikir alisverisi ama belirli bir misyonu belirli bir
amaci, belirli bir mentalitesi olmayan bir toplanti :
1. tanisma toplantisi
2. insanlarin bunaldigi sikici bir ortam
3. uclu dortlu kisisel sohbetlerin dondugu bir yaygara ortami
4. vakit kaybi
gibi amaclardan oteye gidemez. Bu aslinda sadece Izmir' in sorunu degil,
Turkiye' de Linux' un genel bir problemi. Istanbul' da toplanan arkadaslara
saygim sonsuz, fakat 40 kisinin bir araya gelip sohbet etmesi veya seminer
vermesi bu memlekette hic bir seyi degistirmez. Linux, en populer isletim
sistemi olmaz, veya pazar payi artmaz. Pazar payinin artmasini zaten gectim,
sadece tanitimina bile faydasi dokunmaz.

Eger bir isi yapacaksak dosdogru yapalim. Izmir' de kucuk bir is yapip,
Istanbul' da daha biraz daha buyugunu yapip, Cankiri' da sunu, Diyarbakir' da
bunu degil.... Buyrun, buradaki herkes fikrini ortaya koysun:
1. Bu memleket icin Linux neden onemli?
2. Yayginlasmasi icin neler yapilabilir?
3. Yayginlasmasi icin ben ne yapabilirim?
4. Linux' a kod olarak veya benzeri bir yontemle nasil bir faydam dokunabilir?
vb... gibi sorularin cevaplari bulunsun. Bu sorularin cevaplari toplanti icin
bir amac ve sonuc olustursun. Ardindan bu konusulanlari gerceklestirmek icin
butun Turkiye' de ayni gun ayni saatte toplanti yapalim. Iste o zaman bir sey
yapmis oluruz. Boyle kafe koselerinde, cop sis restoranlarinda bulusarak
yaptigimiz bulusmalarla piyasada ciddi bir guc olusturulmaz hatta rakip
olduguna inandigimiz isletim sistemlerini kullananlara ve destegini sunanlara
karsi gulunc duruma duseriz.

Yapici elestirilerin listeye, kirici elestirilerin bana kisisel olarak
iletilmesini rica ediyorum.

Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak
http://www.trlinux.com