[LINUX:23525] Linux rh6.2 ile server .

From: Hikmet Gumus (gumush@hitstar.org)
Date: Wed 03 Jan 2001 - 23:44:05 EET

1/3/2001 11:09:58 PM
 Merhaba , kurmak istedigim sistem ile ilgili sizlere bazi sorular sormak istiyorum .
 Ama once sizlere kurmak istedigim sistemi anlatayim .
1-linux uzerinde olacak , 24 h acik bir sistem . ( elektrik kesintilerinden sonra nasil acarim bilmiyorum :) )
2-web , ftp , mail , news , irc serv , mysql , perl , cgi , php , ssl , ssh , destegi olacak .
3-birden fazla domain'e ev sahipligi yapacak .
4-web - ftp - mail icin virtual hosting destegi olacak .
5-

1- ilk sorum . bu sistemi rh 6.2 ile kurmak istiyorum .degisik onerileri olanlar gerekceleri ile anlatirlar ise sevinirim . Ornegin ben kullanmak istedigim bazi yazilimlarin
inetd.conf istemesi ve bunlarin 7.0 'da installation problemleri cikarmasi nedeniyle 6.2 kullanacagim ..
2- rh 6.2 ile ilgili onemli update'ler varmi ?
3- kernel 'i en son stable'a update etmek benim icin faydali olurmu ? ( yani guvenlik acisindan yada hiz acisindan )
4- web ftp mail news irc icin hangi yazilimlari onerirsiniz?
( ben web icin apache kullaniyorum ama vers. konusunda onerilere acigim )
( apache icin php cgi-bin perl destegini nasil eklemeliyim . yani modul olarakmi yoksa ayri mi ? modul olarak nasil ekleyebilirim .)
( virtual hosting ve ayarlari icin tavsiye edeceginiz bir program varmi ? - ben webmin kullaniyorum . ama genelde sorun cikarabiliyor . ozellikle sonradan ekledigim
deamonlarda )
( mail icin sendmail kullanacagim yine vers. konusunda onerilerinize acigim . ) ( yine konf icin iyi bir tool varmi ? ) ( virtual hosting ayarlarini nasil yapabilirim )
( sendmailde virtual hosting yapmak istedigimde orn a@a.com a gelen maili b lokal kullanicisina a@a.com'a geldi seklinde b@b.com a gelen maili ise orn c
kullanicisina atayabilirim sanirim - bu mantigi apache nin virtual hostundaki gibi dusundugum zaman boyle oluyor . )
(ftp icin hangi server yazilimini onerirsiniz . ) ( ben en son proftp 'de karar kilmistim ) ( yine virtual hosting nasil yapiliyor ve konf icin gui bir tool var mi ? ) ( kullanici icin bazi
guvenlik onlemleri = kendi diri disina cikamama yada belli bir dir disina cikamama gibi = , kota , ratio koyabiliyormuyum . )
(news server icin baska birkac news server uzerinden contentleri alsin sonra ben local network uzerinden hizlica bunlara eriseyim istiyorum )
( iyi ve ucretsiz bir irc server onerebilir misiniz ? )
5-mysql perl cgi-bin php icin hangi sira ile kurmaliyim . ve nelere dikkat etmeliyim . birde su sorun var tum deamonlari hangi user ile kurmaliyim yada inetd de hangi user
ile calistirmaliyim . bazen bunun ile ilgili sorunlar ortaya cikabiliyor .
( bir user'in belli bir direc. 'ye ul ettigi content o domain'in web root 'u olsun ve oradaki dosyalar calisirken kullanici yetkisi prob. olmasin )
6- birden fazla domain icin bir soru ( orn dns im 192.168.1.1 sec 1.2 ter 1.3 olsun 1.1 de yaptigim bir tanimlamayi digerlerinde de yapmalimiyim . yani olurda 1.1 down
olursa digerlerinden baktigi zaman oralari nasil update ederim . yada soyle bir sey olabilirmi . orn 1.1 'de deneme diye bir subdomain tanimli . 1.2 dede super diye bir
subdomain kayitli . orn super.xxx.com 'a ilk baktiginda 1.1 'e bakacak orada super kayitli degil sonra digerine bakipta superi oradan bulur mu ? )
7-butun bunlari yaptiktan sonra eger becerebilirsem bunlarin kurulumunu bir sonraki seefere nasil kolaylastirabilirim .( mesela rpm yapabilir miyim ? )
8- bunlari sisteme eklemek icin orn apache nin yeni vers. kurmak istiyorsam ilk kurulumda apache kurayim sonra ustune mi install edeyim yoksa hic secim yapmayayim
mi ?
9- bir programin ihtiyac duydugu lib. onceden nasil ogrenebilirim . bir kere bunlari kurmaya kalktigimda yada baska bir yazilim yok su lib.so vs yok . yok QT yok .vs vs .
oluyordu . sisteme install edilmis paketlerin listelsini nasil gorebilirim . buna o sistemde derlenmis olanlar da dahil .
9,5-= php icin windows uzerinde oldugu gibi phptriad var mi ? linux icun. yada tum bu anlattiklarimi iceren front-end paketler . ( bide rpm olsa. :) )

10 - bunca sorunun cevabini veren olacak mi acaba . simdiden sizlere tesekkur ederim .

ben eger bu sorularin cevaplarini alabilir isem en azindan benden sonrakilerin faydalanmsi icin tum bu serverin kurulumunu anlatan ayrintili bir dokuman hazirlayacagim.
boylece surekli sorulan bu sorularin tam cevaplari orada olursa sanirim cok daha faydali olur.

not = bu sorular ile ilgili elimden geldigi kadar eski thread leri taradim .ama wglim. cok problem yasiyorum ve birde oradaki cevaplar cok fixe olmus bir sorun ile ilgili
bunlar gibi ayrintili cevaplar icermiyor .

YARDIMLARINIZ ICIN SIMDIDEN GERCEKTEN COK TESEKKUR EDERIM .

hikmet gumus
gumush@hitstar.org