[LINUX:23511] RE: Proxy arkasyndaTcp/Ip

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 03 Jan 2001 - 16:35:29 EET

On Wed, 03 January 2001, "VASFI UYSAL (IT-MEB-ONS)" wrote:

> Merhabalar
>
> Konsol yada herhangi bir terminal ekranindan ifconfig diyerek ip numaranizi
> gorebilirsiniz
> fakat proxy arkasinda iseniz cok buyuk ihtimalle makinanizin uzerinde
> internette kullanilmayan bir ip numarasi vardir..
>
> kolay gelsin

Bildigim kadari ile bir programci icin gerekli olacak her sey Linux icin mevcut. Eger hangi ortamlari ve dilleri kullandiginizi belirtirseniz size uygun tavsiyelerde bulunabiliriz...

> (sorunlaryndan)hemde daha saðlam bir çekirdek
> kullanmak istiyorum.Suse 6.4 kullanyyorum ama redhat
> aryyorum nasyl veya kimden bulabilirim?

Suse genelde RH serisinden daha kararli kerneller kullanir. Bence SuSe'nin daha yeni bir surumunu deneyebilirsiniz..

> Ve ben iþyerinde bir proxy server arkasynda
> internete baðlanyyorum.Merak ettiðim bir proxy nin
> arkasynda benimde ayryca bir tcp/ip numaram varmy
> yoksa sadece benim için geçerli olan kullandyðym yerel
> tcp/ip mi?

Eger proxy uzerinden baglaniyorsaniz, makinenizdeki IP intermete acilamaz. Bu arada eger, transparent veya yonlendirmeli proxy kullaniyor, routing (masquerading veya NAT olmadan) ile internete cikiyorsaniz, makinenizin IP'si erisilebilir durumda olacaktir. Her iki durumda da bu uygulamalari kullanmak icin bir sansiniz var.
Kullandiginiz Linux'ta

#ifconfig

ve

#route

komutlarinin ciktisini gonderebilirseniz size yardimci olabiliriz..

> Herhangi bir iletiþim programy örneðin bodyphone
> gibi iletiþim için karþylykly tcp/ip nolary
> gerekiyor.Ben bir proxy arkasy kullanycysy olarak
> tcp/ip olarak ne vermem lazym.

Eger kendinize bir IP vermeniz gerekiyorsa, bu Public reel (local degil) olmali. Fakat bunu ben verdim oldu diyerek yapamazsiniz, router vs. uzerinde bir takim duzenlemeler yapmaniz gerekir. Windowsca (dogal olarak sacma) bir laf olacak ama:

Ag yoneticinize danisin !

> Teþekkürler...

Saygi ve sevgiler..

Birazda reklamlar..:

Edebiyat okurken herkese "Bir gun muthis roman ve hikayeler yazacagim. Okuyan herkes izdirap duyacak" diyordu..

Asrin urunu Windows sayesinde bu amacina ulasti. O simdi microsoft'ta hata mesajlarini yaziyor...

Windows = nereye istiyorsaniz oraya !

(Tamamen gercek bir olaydir)