[LINUX:23470] Turkce ve yeni linux surumleri ...

From: Tanju Aktug (aktugt@hipokrat.org)
Date: Tue 02 Jan 2001 - 14:21:00 EET

RedHat 7.0 ve Mandrake 7.2 surumleri kurulup, postgresql calistirilinca
postgre'nin buyuk I'lari, turkce noktasiz "i" olarak algiladigini ve
calismadigini gordum. Komutlari kucuk harf "i" olarak yazarsaniz sorun
yok gibi duruyor... Ancak postgre'nin view yapisini kullandiginizda,
program kendisi bir INSERT komutu calistiriyor ve calisan bu komut
turkce kucultuldugu icin is yurumuyor...

Benzer bir olay Netscape ile javascriptlerde oldu. buyuk "I" olan bazi
komutlari kucuk "i" yapamadigi icin bir cok ozellik, form verisi
gonderme dahil calismadi...

Redhat'a bug olarak postgre'deki sorunu yazdigimda, sorunun postgre'den
degil, local'den kaynaklanmis olabilecegini soylediler.

Redhat 6.1 kurulu sistemimde MySql'i Latin5 fontlari ile derleyip
calistirdim. Turkce buyuk-kucuk harf cevrimi yaptigi gibi, komutlari da
buyuk veya kucuk harf sorunu olmadan cevirip, kullandi. Ayni islemi
digerler dagitimlardaki MySql'de deneyemedim, cunku onlardaki ver.
Latin5 desteklemiyor...

Bu konuda onerisi olan, ya da cozum bilen var mi?

Tanju Aktug