[LINUX:27343] RE: Perl->PHP, preg_replace

From: Topatan, Kutlay (Kutlay.Topatan@marconi.com)
Date: Wed 18 Apr 2001 - 23:21:47 EEST

isinizi gorecek ornek:

preg_replace("/\\\"/" , "\"" , degistirilecek_string)

aciklama:
1. arguman degistirilecek stringin icinde neyin arandigidir. \ ve "
karakterleri ozel (yani pattern yapiminda kullanilan) karakterler oldugu
icin bunlari \ ile escape etmek gerekir. Aranilan pattern iki / arasina
konur .Ilk virgulden onceki kismi incelersek.

"/\\"/"

" <- pattern bir string oldugu icin
 / <- burada pattern basliyor
  \\ <- bu aradiginiz ilk karakter yani \ tanimlaniyor, ama \'in
ozel anlami oldugu icin escape etmek gerekiyor
  \" <- burada ikinci karakter olan " tanimlaniyor
 / <- burada patterni kapatiyoruz
" <- ve stringi kapatiyoruz

2. arguman \" bulunca yerine konulacak olan " tanimliyor
" <- string baslangici
  \" <- " karakteri escaplenerek tanimlaniyor
" <- string sonu

3. arguman ise hangi stringin icinde bu degisikligi yapmak istediginiz.

daha gorulebilir bir ornek soyle olabilir

preg_replace("/merhaba/","selam","merhaba dunya") komutunun sonucu

selam dunya

olacaktir.