[LINUX:27311] YNT: "hack"lendik!.. :-))

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Wed 18 Apr 2001 - 13:35:56 EEST

1- Bu tip durumlarda sistemine trojan lar birakilmis olabileceginden,
yapilabilecek yegane is o sistemi sifirdan yeniden kurmaktir. Bir sistemde
kurulum yaptiktan sonra makinanin md5sum ile (freeBSD de mtree ile) butun
sistemindeki dosyalarin MD5 checksumlarini alarak her gece bunu
otomatiklestirdiginde sistemine yapilan herhangi bir trojan icin kendini
haberdar eden bir sistem kurabilirsin. Ben de bugunlerde bu is icin bir
makale yazmayi dusunuyordum. Yakinda http://www.linux.org.tr/people/ilker
<http://www.linux.org.tr/people/ilker> den edinebilirsiniz.

2- Bu konuda Berk ve Burak in AB 2001 de guzel bir prezentasyonlari vardi
http://www.linux.org.tr/ <http://www.linux.org.tr/belgeler> den katinilan
konferanslar bolumunde bulabilirsiniz..Bu konu anlatmayla bitmez.. :-)

Saygilarimla,
Ilker G.