[LINUX:27279] RE: perl

From: Topatan, Kutlay (Kutlay.Topatan@marconi.com)
Date: Tue 17 Apr 2001 - 20:08:49 EEST

> istiyorum. Ama dosyanin icini siliyor. Kodu asagiya yazdim.
> Nerede hatam var?
Hataniz open() fonksiyonunu kullanisiniz biciminizde. Eger expression
kisminda ">ornek_dosya" kullanirsaniz ornek_dosya tamamen silinecek ve
bastan icine yazilmaya baslanacaktir(truncation), eger ornek_dosya mevcut
degil ise yenisi yaratilacaktir. Eger bir text dosyasindaki verileri sadece
*degistirmek* istiyorsaniz, onu bastan "+<ornek_dosya" ile acip (read-write)
en sonda kapatabilirsiniz. Eger sadece sayilarla ugrasiyorsaniz ve dosyanin
formati asagi yukari belli ise @degerler arrayindeki degerleri degistirip
bunu geri dosyaya yazmak en iyi cozum olacaktir.

> #!/usr/bin/perl
>
> open (DOSYA,"file") || die ("Hata\n\n");
> @degerler = <DOSYA>;
> close (DOSYA);
> foreach $sayi (@degerler)
> {