[LINUX:27178] Re: [linuxden diger linux komsularina baglanti]

From: Devrim Sipahi (sdevrim@usa.net)
Date: Sat 14 Apr 2001 - 14:52:18 EEST

Merhaba
Linux ve unix lerde directory paylasimi icin NFS kullanabilirsin.

"murat dagdelen" <murtix_linux@hotmail.com> wrote:
selam,

  aslinda bunu yapmak istemek sebebi backup islemi icin. Soyleki elimizde
birsuru cobalt linux makinasi var. Bunlar biraz nazli bir linux sistemi oyle
herseyi kolay yapamiyorsunuz. redhat 5.2 kullaniyor ve birazda modifiye
edilmis durumfdalar. Neyse, benim sorunum ise elimdeki backup agent programi
bu cobalt linuxlerde calismadiigi icin (fakat bizim bildigimiz linuxlerde
calisiyor) bende bu cobalt makinelerinin datalari tutan directorylerini
normal bir linux makinesine aynen windows neighboorhood da oldugu gibi map
edip (yani bir local directoiye mount edip) ordan bunlari backup etmeyi
dusunuyorum. Fakat 3 tane soru aklima geldi.

   1. Linux de bir directoriyi shared folder olarak nasil yapabiliyoruz.

   2. Linux makinelerinin adi (hostname) olarak (mesela makinenin adini
setup ederken hecate,minerva.net olarak girdim, hecate hostname ve
minerva.net domain name oluyor) local makinede gorebiliyormuyum. Bunu
solaristen linuxe denedim ama ext2 file sistem tanimli olmadigi icin
zannedersem basarili olamadim. (komut su idi:
    mount hecate:/home/sites /mnt/hecate

    ama tabiiki calismadi, o yuzden linuxde bunu yapicam ama buradaki MOUNT
komutu nasil olmali.

   3. Bir linneighboorhood dige bir programdan bahsedilyordu bizamanlar
listede, bu eminim bu is icin uygundur ama google/linux de bile arattirdim
ama bulamadi. Boyle bir sey var mi yok mu?

   Tesekkurler.