[LINUX:27142] Ynt: Re: YNT: Re: Firewall&ICQ

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 12 Apr 2001 - 22:38:52 EEST

Selamlar...

2 MBit baglantiniz olsa, saniyede gelecek byte sayisi = 2048/8 = 256 KByte.
Bu datanin tamamini 3 defa carpip bolseniz bir PII 350 Makine ile, ortalama
256K * 16 * 18 instruction filan eder, o da 73728KCycle eder. PII iki
pipeline dolduracak bir optimize programla, %20 Cache hit kabul edersek
yaklasik saniyede 133 MB RAM/Transfer hizi ile vs. vs.. Boyle aritmetik
hesaplar yaparsaniz, Bir PII 350' nin bu isi rahatlikla becerebilecegini
gorursunuz. Ama bir yandan olmadik, CPU yuku fazla bir kac process araya
girerse, mesela squid, canina okur bu islemcinin, o baska bir hesap...

Zaten boyle bir yapacak program gidip her seyi birebir karsilastirmaz, belli
basli birkac nokta bu ise yeterli olur. En basitinden IP Header, TCP Header,
arada mutlaka bulunacak olan UDP, ICMP paketleri, gelen kadar giden de
olacak, oysa gidenleri izlemek gerekmeyebilir vs. Yani bir PII 350 bu isi
peynir ekmek gibi yer bitirir. Eh, bugun boyle bir islemcide artik demode
sayildigina gore...

Saygi ve sevgiler..