[LINUX:27116] Re: YNT: Re: Firewall&ICQ

From: siseci (siseci@istanbul.meteksan.com.tr)
Date: Thu 12 Apr 2001 - 14:08:15 EEST

NES> Hic acmasinlar icq yu.

NES> Siseci.

> Acikcasi uzmanlik alanim diyemiycem, sadece fikir yuruttum, ama dogru
> anladiysam siz sisteme gelen ve giden butun paketlerin
> incelenmesinden bahsettiniz. Boyle bir islem, serveriniza yapacak
> daha cok is (ki kac paketin gidip geldigine bagli olarak cok fazla
> yuk olarak) = CPU gucunden ve bir miktar da RAM den fedakarlik etmesine
> sebep olmaz mi?

Tabiki server a asIrI yuk getirir bu.
Ama bu 2. cozum benim bahsettigim, o an aklIma geldi ve yazmIstIm.
Yani sizin de belirttiginiz paketlerin acilip incelenmesi falan.

> Eger sizin dediginiz, bu is icin baska bir makina eklemek ise,
> disaridan bir server, bu da zaten ek yuk demektir, ha baska makina
> eklenerek hafifletilmis, ha kendi server donaniminiz gelistirilmis.

HaklIsInIz, ben direk aklIma geleni yazmIstIm.

Ama firewall izin vermese de, izin verilen portlar uzerinden
cIkmak icin sadece disardaki bi Linux makineye ihtiyac olacak.
TanIdIk arkadaslar saolsun.

Bu sekilde ben bir cok kez dIsarI cIkmayI basardIm. Hatta hala kullanan
Arkadaslar var bu yontemi.

Siseci.
Bi de bu sey word de reply ediyo, muhtemelen html falan gelecektir mail.
Kusura bakmayIn. Makinemin basInda diilim. Pine dan vazgecilmiyo yaw.