[LINUX:27099] Re: YNT: Re: Firewall&ICQ

From: Onur (okucuk@yahoo.com)
Date: Wed 11 Apr 2001 - 20:39:32 EEST

NES> Neden server a yuk binsin ki?
NES> Disarda bi server a ihtiyac olacak sadece bizin proxy nin yada
NES> firewall kurdugunuz makineye fazladan yuk getirmez bu iki yontem de.
NES> Her iki yontemde de dIsarda bi server a ihtiyac var.
NES> SErver degil daha dogrusu, Linux bir makine dersem cok daha dusuk
NES> maliyetli oldugu anlasilir.

NES> Siz ICQ yu firewall dan kapattigInIz zaman da icq paketleri disarI
NES> cikmak istediklerinde server a geliyorlar ama firewall dan dolayI
NES> cikamiyorlar. Eee bu da network trafigini yavaslatir o halde.
NES> Hic acmasinlar icq yu.

> [...]

 Acikcasi uzmanlik alanim diyemiycem, sadece fikir yuruttum, ama dogru
 anladiysam siz sisteme gelen ve giden butun paketlerin
 incelenmesinden bahsettiniz. Boyle bir islem, serveriniza yapacak
 daha cok is (ki kac paketin gidip geldigine bagli olarak cok fazla
 yuk olarak) = CPU gucunden ve bir miktar da RAM den fedakarlik etmesine
 sebep olmaz mi?

 Paketleri iletmek baska, onlari acip incelemek bambaska gibi
 dusunuyorum. Yanlis miyim?

 Sanirim bir programin baska bir port aramasi ile, serverinizin
 gelip-giden butun paketleri acip, inceleyip, hafizasinda kayitli olan
 imzalarla kiyaslamasinin getirecegi yuk cok daha farkli olacaktir.

 Eger sizin dediginiz, bu is icin baska bir makina eklemek ise,
 disaridan bir server, bu da zaten ek yuk demektir, ha baska makina
 eklenerek hafifletilmis, ha kendi server donaniminiz gelistirilmis.

 Onur