[LINUX:26993] Re: seri port üzerinden unix e çıkış

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Mon 09 Apr 2001 - 12:15:28 EEST

--- feramus <cferamus@yahoo.com> wrote:
> Daha önce seri port tan ünix bir makinaya
> bağlanabiliyordum. dsterm adında bir program ile.
> aynı şekilde rs232 desteği olan tüm programlar bu
> işi yapıyor bir nevi terminal emülasyon programı
> gelecek linux kurdum. dosemu ile aynı programı
> kullanıp bağlanayım dedim olmadı. acaba gelecek
> linux un içinde benzer bir seri porttan bağlanan
> terminal programı varmı
> başka bir çözüm bulunabilirmi. acildir.
> feramus

Selamlar..

Server tarafi icin mgetty kullanabilirsiniz, ama
gelecek linux icinde cikan calismiyor, indirip yeniden
kurmalisiniz.
/etc/mgetty+sendfax/mgetty.conf'a asagidakileri, kendi
ihtiyaciniza uygun olarak duzeltip ilave edin.

port ttyS0
  speed 9600
  direct y

Teminal tarafinda herhangi bir emulator
kullanabilirsiniz. Linux'ta bu isi yapacak programlari

http://www.columbia.edu/kermit/ckermit.html
http://www.bbbs.net

adreslerinde bulabilirsiniz. DOS icin de gene kermit
uyumlu bir seyler, PC-TERM gibi programlar
kullanabilirsiniz.

Benim tavisyem, ppp-over-seriallink yapin. Boylece
terminal programi sorununu astiginiz gibi, Birde
network erisimi saglarsiniz.

Saygi ve sevgiler..