[LINUX:26933] Re: DNS Yardimi

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Sat 07 Apr 2001 - 02:23:03 EEST

Selam,

  Bilmiyorum bu soruya bu zamana kadar cevap verdilermi ama, gordugum
kadariyla sen

  1.dns serverini degistereceksin. (ns1.dnsserver.com --> ns1.dnsdns.net
gibi mesela) Tabiiki bunuda network solutions (yada onun gibi diger
sirketlerin birinden artik hangisinde kayitliysa) oradan basvuruda
bulunuyosun onlarda bunu degistiryo.

  2. E zaten yeni dns'e point edildikten sonra yapilacak olan is basit. O
dns bind ve named dosyalarinda bu domain namein ip numarasina gore tanimi
yapilacak.

  3. Egerki sen dns serveri degistirmeden sadece ip numarasi degistireceksen
o zaman sadece bind filein icindeki su satirin uzerinde oynama yapican..

   7200 IN A 111.222.111.222 ; nolu ip numarasinini
   7200 IN A 222.111.222.111 ; seklinde degistereceksin.

   Ha, reverse dnslerde bunu degistirisin yada degistirmessin bu sana
kalmis. Zaten sadece nslookup da ip-based domain taramasi icin kullaniliyo
bildigim kadariyla.

   Aslinda bu dns islemlerinin hepsini yapan bir program yazmistim ama cogu
degisken olmasi gerekenleri sabit yaptigim icin bir baskasinin isine
yaramayacaktir. Eger bir gun vaktim olursa onu global yapmayi dusunuyorum.
Ha ayni zamanda windows NT icin, linux icin degil. (zaten linux icin o kadar
da gerekli degil)

  Umarim bu bilgiler size yardimci olabilir.