[LINUX:26867] Re: Ip masquerading kernel 2.4.0 da yok mu?

From: Deniz CEVIK (deniz@intellect.com.tr)
Date: Thu 05 Apr 2001 - 10:08:47 EEST

Evet kernel 2.4 ile beraber gelen ip tables tam bir firewall oldu
denilebilri.
ip tables tamamen dinamik bir yapiya sahip. Ayni ticari firewall'larda
oldugu gibi Stateful inspection denen
mekanizmayi kullaniyor. Bu basitce su demek oluyor. Eski firewallda hem
request hem reply icin tanimlamalar yapilirdi.
Yeni kernella gelen firewall da ise sadece requestler icin tanimlama yapmak
yeterli, firewall artik paketin kimden geldigini replylerin kime gidecegini
otomatik olarak bilecek.

Tabi bunun asiri yuk altinda nasil calisacaginida gormek lazim. Ancak
oldukca umut verici oldugunu soyleyebilirim.
adam gibi bir gui yazdiklari zaman vpn ihtiyaci olmayan kucuk capli
kurumlarin kullanabilecegi bir yazilim olabilir.