[LINUX:21301] Demode olan bilgisayarlar için ne yapabiliriz?

From: Yıldırım Karslıoğlu (ykarslioglu@superonline.com)
Date: Tue 31 Oct 2000 - 19:33:37 EET

Merhabalar,

Elimde, 4 Mb hafızalı, 386 işlemcili, yaklasik 120 Mb sabit disk kapasitesi olan
AT&T marka (bir zamanların canavar sistemlerinden :^)) bir makine var.
(Doküman eksikliginden oturu, diger ozellikleri hakkinda benim de henuz
saglikli bilgim yok.) Bu sisteme, Türkce karakter konusunda fazla problem
yasamayacagim minimalistik bir Linux dagitimi kurmak istiyorum. Slackware
kurmayı denedim fakat denedigim bootdisk image'leri (bare.i, lowmem.i gibi...)
boot sırasında cekirdegi yükleme asamasina kadar gelip orada kaldilar. Bu
sirada, kullanmaya calistigim cekirdegin 386 islemci için uygun olmadigi
gibisinden de bir hata mesaji aldim. Buradan, yeni çekirdek derlemem gerektigi
ve bootdiskte bu cekirdegi kullanmam gerektigi sonucunu cikardim. Fakat bundan
once, demode sistemleri tost makinesi olmaktan kurtarabilmek amaci ile
hazirlanmis, zahmetsiz ve sorunsuz olarak kurulabilen bir dagitimi denemis
olan arkadaslar varsa tecrubelerinden istifade edebilir miyim düsüncesi
ile listeye bu mesaji gondermek istedim. Yardimlariniz icin simdiden cok
tesekkur ederim.

Not: Sözkonusu makine, genel kullanim amaclari disinda, calisma saatleri
icinde, hastanemizde bulunan otomasyon sistemine telnet ile erisim saglamak
ve ilgili yazilimi calistirmak amaci ile de kullanilacak.