[LINUX:21238] Re: Cluster kurulabilir mi?

From: Gokhan Sozmen USG (sozmen@zk3.dec.com)
Date: Mon 30 Oct 2000 - 16:33:39 EET

Gercek anlami ile clustering icin su temel birimler gerekiyor:
(ingilizce icin ozur)
1) Distributed lock manager
2) Intra cluster messaging
3) Multi initiator capable storage device
5) storage bus adapter failure detection

Bunlarin ustune diger servisleri insa ediyorsunuz:
 Failover management
 cluster file system (clusterwide namespace + uniform
file system access)
 network cluster alias
 cluster management

1 ve 2 konusunda gelistirme yapanlar arasindan bildiklerim
SGI, Mission critical Linux (www.mclinux.com), Minnesota Universitesi
CFS projesi ama bunlar henuz gelistirme asamasinda.

Cluster File system 1 ve 2 nin uzerine insa ediliyor.

3 ve 5 te SCSi her zaman daha sorunlu, fibre daha kolay,
SCSI icin ozel driver yazmak gerekiyor, henuz bunu Linux'ta
yapan yok galiba.

Henuz tak fisi bitir isi calisacak bir paket yok Linux'ta
cesitli parcalari bir araya getirip ugrasmak gerekiyor biraz.

Disk array'lerle ilgili bir ornek olarak Compaq'in
storageworks sitesine goz atabilirsiniz.

selamlar

Gokhan Sozmen