[LINUX:21187] Load Balancing, Cluster ve SAN birlesimi. Uzunca bir mail....

From: Mert ESSIZ (mert@doruk.net.tr)
Date: Sat 28 Oct 2000 - 18:28:40 EEST

Arkadaslar Load Balance'i ya ben yanlis biliyorum yada Load Balance'i Cluster ile karistiriyoruz?

Benim bildigim Load Balance:
bir makina üzerinde örnegin çift CPU varsa, sistem birincisini %100 kullanmadan ikincisine geçmiyor.
Burada Load Balance kullanarak her ikisinden de ortak miktarda kullanmasini saglamak diye biliyorum.
 Fakat arkadaslarima load balance'i sordugumda bana cluster mantigini gösterdiler.(Görkem Çetin) (Ama sonradan baktigimda o da haksiz degilmis)
 Bunun üzerine biraz arastirma yaptigimda (http://www.linuxvirtualserver.org) iki çesit cluster'in oldugunu gördüm. Biri benim bildigim, yani bir server off iken digerinin cevap vermesi, ikincisi ise iki server'da on iken ikisinin de cevap vermesi böylece yükün azaltrilmasi. Yani bu da Load Balance oluyor.
  Simdi sorum su: Tek bir Linux üzerinde kaynaklarin ortak paylasimini (CPU) nasil yaparim? Yada bunun bilgisayar terimi sizce nedir?

  Ikinci Konu ise :
  Ben iki Linux Serverin ortak çalismasini ama verileri ortak bir shelf 'den (disk storage de deniyor) almalarini istiyorum. Yani yanyana iki Linux, aralarinda raid sistemli bir storage. Alfa'larda bunun nasil oldugunu biliyorum ama Linux'ta nasil acaba?

  Ve yukaridaki konularda SAN'in önemi nedir? Nasil bir sistemdir? (SAN'in ne oldugunu bilmedigim için garip bir soru olabilir)

  Yardimci olabilecek arkadaslara simdiden çok tesekkürler.
  Saygilarimla.