[LINUX:21185] Re: Cluster kurulabilir mi?

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Sat 28 Oct 2000 - 16:23:38 EEST

Bu konuya birkac bilgi eklemek isterim.
Ilk basta Arif Beyin dedigi gibi o kadarda zor degil:)
Ben hic bir sey bilmezdim Clusteringten yada HA dan
ama hersey gibi biraz document okumak ....
yeterli.Aslinda benim elimde imkan olmadigi icin
pratikte deneyimim olmadi.Neyse adres verecektik
1) www.linux-vs.org. Bu load balancing icin baya iyi
bir site.Ozellikle bu sitedeki UltraMonkey linkini
takip etmenizi tavisye ederim.Guzelce anlatmis Linux
te nasil Load balancing yapilacagini ustelik resimli.
2) www.linux-ha.org Bu da High availability icin
Aslinda LVS(linux-vs.org) ve HA beraber calisiyorlar
gibi.Yani yazilimlari birbirini destekliyor.Ayrica
www.linux-ha.org cok yararli (Suse de calisan birinin
maintain ettigi bir site Alan H.. gibi birsey) Ordaki
her bir link cok onemli.Teker teker bakin derim.File
systemi synchronize yapmak icin( drbd) linkler var.
Ayrica Valinux te kendine ait bir clustering tool
yapmis VACM idi ismi galiba sitesinden bakilabilir 2.0
versiyonu yeni cikti.

Linuxte HA yi ve LVS yi ogrenmek icin bence ilk
basta(!!!!)
http://sunsite.unc.edu/pub/Linux/ALPHA/linux-ha/High-Availability-HOWTO.html
daki HOWTO yu okuyun derim.
Sonra linux-ha.orgun kendi softwarei olan Heartbeat in
kendi GEting Started guide i var.Onu okuyun
http://www.linux-ha.org/download/GettingStarted.html
Bundan sonra Ultra Monkey guide ina bakin derim.
Zaten Ultra Monkey i okuduktan sonra pisersiniz.
http://ultramonkey.sourceforge.net/ (Buradan sadece
document tar.gz yada rpm ini alin derim gerisine
gerek yok onlari sonra bulursunuz)
Birde abi bende cok para var Fiber Channel hd
kulanirim diyorsaniz yada Shared hd kullanacaksaniz
STONITH api ile ilgilenmeniz lazim.Bu kisaca su ise
yariyor dusunun ayni anda iki HA serverda digerinin
oldugunu zannediyor boyle olursa ne olur ikiside ayni
anda shared diske bilgi yazar stonith( Shoot The Other
Node In The Head) bunu onluyor.
Birde linux-ha.org SGI ile ortak olarak SGI da
kullanilan failsafe HA software'in kaynak kodunu
acti.Ayrica cok iyide documentasyonu var.Okumak lazim
tabi (Ben okumadim) oss.sgi.com/projects/failsafe ten
software i ve pdf documanini indirebilirsiniz.

Baska cozumlerde var.Su an hatirlamiyorum ama
istenirse ozel mail atilirsa bildigimi azda olsa
elimden geldigince anlatabilirim.Birde sunu soylemek
isterim ben HA ya da LVS yapmadim elimde imkan
yoktu.Cunku evimde sadece bir tane bilgisayar var.Hani
biris bana bir bilgisayar bagislarsa felam cok guzel
olur :)

http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html
> Liste arsivinin adresi:
> http://listweb.bilkent.edu.tr/