[LINUX:21109] oracle php

From: Murat SAYGILI (saygili@altay.com.tr)
Date: Thu 26 Oct 2000 - 15:30:13 EEST

Merhaba arkadaşlar,
Geçen haftalarda bir form üzerinden birçok veritabanı işlemini nasıl yaparım
diye bir soru sormuştum örnek:update,insert,delete vs.
Bildiğiniz gibi html ile bir form oluşturduğunuzda sadece tek bir dosyaya
buton ile erişim yapılabiliyor. Ama ben bir form üzerinde birkaç butonun
değişik işlemler yapıp yapamayacağını sormuştum bu mümkün değil.
bende şu yolu seçtim. execute edeceğim php dosyasına aşağıdaki form ile
verileri gönderiyorum ve ayrıca aşağıdaki form ile hangi işlemi yapacağımı
seçiyorum yani update insert yada delete.
burada anahtar şu seçtiğim update insert yada delete seçenekleri formun
çağırdığı php dosyasında değişik querileri çalıştırıyor olay bu kadar
kolaymış.
Ama bazen insan bazı şeyleri düşünemiyor. Neyse.
Yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkür ederim. Aşağıda yazdığım
primitive script var.
Murat

<HTML>
<TITLE>Veri giris Sayfasi</TITLE>
<BODY>
<CENTER>Lutfen tarihleri giriniz.</CENTER>
<P>
<TABLE WIDTH=400><TR>
<form action="test2.php3" method="post">
Choose the process you want: <br>
<select name="process">
<option value="0">update
<option value="1">insert
<option value="2">delete
</select>
Tar1: <input type="text" name="tar1"><br>
Tar2: <input type="text" name="tar2"><br>
<input type="submit">
</form>

</TABLE>
</BODY>
</HTML>
<HEAD>

 php dosyası
<?php
putenv("ORACLE_SID=nt_demo");
putenv("ORACLE_HOME=/u0/tools/app/oracle/product/8.0.5");

$handle = ora_logon("dps@nt_demo", "dps1991") or die;
$cursor = ora_open($handle);
ora_commitoff($handle);
if ($process==0) {
$query = " SELECT * from x1102sta
         where x1102sta.datf between '$tar1' AND '$tar2'
";
}
else $process ==1{
$query = " SELECT * from x1104bab
         where x1104bab.datf between '$tar1' AND '$tar2'
";
}
else process ==2{
$query = " SELECT * from x1105tts
         where x1105tts.datf between '$tar1' AND '$tar2'
";
}

ora_parse($cursor, $query) or die;
ora_exec($cursor);
echo "<HTML><PRE>\n";
echo "$query\n\n";
$numcols = 0;
while(ora_fetch($cursor)) {
$numcols = ora_numcols($cursor);
for ($column=0; $column < $numcols; $column++) {
$data = trim(ora_getcolumn($cursor, $column));
if($data == "") $data = "NULL";
echo "$data\t";
}
echo "\n";