[LINUX:21066] Re: Hylafax Fax Modem Tanitma ve ayarlar

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Wed 25 Oct 2000 - 16:17:48 EEST

Kadir Leblebici wrote:

> Merhabalar,

Merhaba,

> Redhat 6.2 kurulu bir sistemde internet paylasimi yaptiriyorum. Buna ilave
> olarak fax serverlik ta yaptirmak istiyorum ikinci bir modem daha taktim

Benim sistemim de seninki ile ayni. Internet paylasimi + fax server.

> bilgisiyara internete baglanan com2 ide yeni modem ide com1 e taktim
> internete baglanirken com2 diye modemtool tan tanitmistim simdi ordan yine
> com1 diye tanitinca com2 ayari gidiyor ve internete baglanamiyorum

HylaFax ayarlari icin modemtool kullanmayacaksin. HylaFax ayarlari icin 1.
faxsetup
2. faxaddmodem

komutlarini (esasen scriptlerini) kullanman gerekli.

> herikisini birden nasil tanitirim?
> Birde hylafax kurduktan sonra faxsetup yapinca modem nerede diyor bunu
> nasil belirtmem gerekir?

Linux'ta nasil belirtildigini unuttum ama senin fax alip gondermek icin
kullanacagin port COM1 ise bunu FreeBSD altinda /dev/cuaa0 olarak belirtmen
gerekiyor. Yani tam komut: "faxaddmodem /dev/cuaa0" olmali.

> bu konuda daha once tecrubesi olan arkadaslar yardim ederlerse cok sevinirim
> Tesekkkurler

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu