[LINUX:21019] bu sistem bana kafayi yidirecek

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Tue 24 Oct 2000 - 22:51:00 EEST

selam arkadaslar,

  linux sistemini single user olarak kullanirken kolayda, networking
ortaminda kullanmak bir olum olmaya basladi. evimdeki sistemim redhat
isyerindeki mandrake. neyse evimdeki sistemle cok rahat anlasirken isyerinde
apache kurulu ortamda mysql ve php kurmak icin harekete gectim.

   mysql-3.23.26-beta.tar.gz

   ve

   php-4.0.3pl1.tar.gz (ve modul olmasi gereken rpm leri cektim)

   neyse bunlari php.org.tr den indirdim.

   bildigim kadariyla once mysql i acip kurmak gerekiyordu. neyse tar ile
actim fakat php.org.tr de yazildigi gibi (scripts/mysql_install_db) yazdim
calismadi. (ama evde calismisti, redhatta) bende configure edeyim dedim.

   ./configure --prefix=/usr/local/ (yaninda baska seceneklerde ekledim)

    seklinde calistirdim. fakat

     installation and configuration error:c compiler cannot create
executables gibi bir error aldim.

    bende makefile.in dosyasinda gcc yerine cc programini derleme programi
olarak tanitmak istedim ama orada bulamadim.

    gcc programi bozuktur diye rpm -e gcc diyip sonra tekrar yukleyim dedim
fakat izin vermedi. yeni paket var elimde 2.95.2. nolu gcc paketi (gerci
bilgisayardaki de ayni surum) fakat install edemedim. (cunku bir turlu
configure edemedim actiktan sonra, onda da parametreleri yanlis giriyomusum.
dogrusunu bir turlu tutturamadim. ) simdi aklima gelen her turlu ihtimali
denedim. how to larda yazan yada sizin elinizdeki belgelerdeki mysql
installu yemiyor abi.

   siz olsaydiniz bu mysql i nasil install ederdiniz?

   tesekkur ederim.

   bye..