[LINUX:20972] LaTeX ve Turkce

From: Umut Gokbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Mon 23 Oct 2000 - 17:32:17 EEST

Merhaba,
LaTeX altinda Turkce problemimi cozmeye calisiyorum. Ilk satirlarda

\usepackage[latin5]{inputenc}

kullanarak turkce karakter kullanimi problemimi yok ettim fakat sinir
bozucu bir satir sonunda kelime bolme problemi var.
Kimi zaman kelimeyi boluyor kimi zaman yanlis boluyor, kimi zaman da
Ingilizce muamelesi yapiyor. Bu gercekten cok sinir bozucu.

Biliyorum ki bu is icin bir map dosyasi gerekli fakat nereden bulurum ve
nasil kurarim gibi sorular cevap bekliyor.

Ayrica bir de turkish.sym dosyasi var LaTeX ile birlikte gelen bunun nasil
kullanilacagina dair fikri olan var mi?

\usepackage{turkish} girildiginde Turkce karakterler dahil hic bir kazanc
goremedim.

Sonuc olarak LaTeX altinda sorunsuz bir Turkce icin neler yapilmalidir.

Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak
http://www.trlinux.com