[LINUX:20848] RE: network kablo dizilimi

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Fri 20 Oct 2000 - 08:21:31 EEST

tepkim networkle alakali bi konunun tartisilmasi degilki
kablolarin ne sekilde baglanacagi onlarca kere baska baska insanlar
tarafindan benzer sekilde zaten aciklanmisti.
standartlara uymayan sekilde de dizdiginizde calisir bu tarz kablolar
(UTP Cat 5 den bahediyorum)

sonucta iki uc birebir ayni sekilde bagli ise calismayacagi
dusunulmez.

standartlara uymanin ise iki ucunu ayni anda goremeyeceginiz
kablolama sistemlerinde saglayacagi kolaylik aciktir.

ayrica cat 5 standardinda (Unshielded Twisted Pair icin ) kimi renk
kodlamalarinn verilmesinin sebebi kimi empedans farklarinin ve
girisimlerin cok low levelde yaratacagi etkilerden bile minimum
etkilenmeyi amaclar.yani performansiniz artar network collitions un
kabodan kaynaklanan kismini minimum a indirebilirsiniz.

bu yuzden de once mavi -mavi beyaz mi olmali yoksa
portakal-mavi-portakal beyaz mi baslamali konusunda tartismak
anlamsizdir internet ten Cat 5 spesifikasyonu kolayca ogrenilebilir.

tartismanin surekli kablolar su su renklerde baglanmasi gerekir
noktasina gelmesi acikcasi biraz sacma gelmisti sadece bana.

bir network listesi duyurusu daha gecenlerde listede anons edilmisti
sanirim bu arada.