[LINUX:20726] Re: qmail

From: Murat Demirten (demirten@bilmuh.ege.edu.tr)
Date: Wed 18 Oct 2000 - 09:12:33 EEST

Maildir formatinin Mailbox'a gore daha verimli. Mesela mbox formatinda
diyelimki tam yeni bir mail yazilirken is bitmeden bir sekilde makine
goctu vs. Bu durumda mail truncate edilir, asagidaki mesaj ile birlesir
vs. MUA'lar boyle oldugunu anlar ancak bozulmus olan Mailbox'u
onaramazlar. Maildir ile bunlarin onune gecilmis(crashproof format).
Ayrica NFS gibi bir ortamda guvenli bir sekilde lock etmeden mail
okumanizi ve okurken yeni gelen mailleri alabilmenizi vs. saglar.

Kisaca boyle, www.qmail.org adresinde detayli bilgi bulabilirsin.