[LINUX:20696] Re: Bir Soru!

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Tue 17 Oct 2000 - 18:04:15 EEST

Yapmayin lutfen muhtemelen diyerek baslayip /etc ile
devam eden dusunceniz biraz sacma.Bir suru sebep
olabilir.Kernel hatasi yada ..... Onbinlerce belki
kernel 2,2,15 ten kucuktu ve su meshur
sendmail+2,2,15 exploitini patlattilar.Benim onerim
her zaman ama her zaman www.securityfocus.com daki
bugtraq i kontrol etmek.Birde www.securityportal.com
da sec maillisti var.Arasira burda exploit kodlari ile
beraber mailler geliyor.Yani o kadar cok sey
olabilirki.Tabi yanlis sistem konfigurasyonuda
olabilir.Birde su olay var security ( yada hacking
)atacklarinin cogu makinadaki userlar tarafindan
gerceklesitiriliyor.Yani makinadaki accountu bulunan
user hack denemeleri yapiyor.Bir exploit indiriyor onu
derliyor.Sonra bam...(aslinda hacklanmis bir sistem
boyle ses cikarmaz ama )smashing exploit deriz ya iste
oradaki smashten bende bu izlenim olustu.
Bir dokuman yaziyorum daha tam degil ama ilgilenenler
bakabilir. www.turx.com/linux/sisyek adresinde yada
www.faruk.net/ adresinde isteyen bakabilir.Aslinda bu
tarz Turkce dokumanlara ihtiyac var.Security bence bir
yasam tarzi.Kizgin kumlardan serin sulara atlamak gibi
birsey ..Keh keh.aslinda cok geyik oldu.Birde bu maili
atan sahis demiski acaba sisteme tam olarak ne yapildi
nasil ogrenebiliriz.Tripwire kurun
derim.Sisteminizdeki butun dosyalarin md5sum ini
tutup.(Yanlis olabilir yani md5 degilde baska birsey
kullaniyor olabilir)size haber veriyor.Hangi dosya ne
zaman degistirilmis falan.Adres basit
www.tripwire.org.Acilali 2 ay falan oldu.Taze bir site
aslinda www.tripwire.com vardi.Ticari bir urun ama
binaryleri ile geliyor.ASR 1,3 var o opensource ama
onu kullanmayin derim.

SAYGILAR

http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html
> [...]
> mesajini listeci@bilkent.edu.tr adresine
> gonderiniz.
> Lutfen Listeci icin MIME / HTML / Turkce Aksan

=====
YILDIZ UNIVERSITESI
ELEKTRONIK ve HABERLESME
ofsenlinux@yahoo.com