[LINUX:20676] Re: Bir Soru!

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Tue 17 Oct 2000 - 14:32:31 EEST

Merhaba,
Bir Ege Universitesi ogrencisi olarak hayrete dustugumu soylemeliyim. staff
adli makine sadece ogretim gorevlilerinin mail hesaplari icin kullaniliyordu,
web sayfasinda gordugum sacma sapan yazilarin anlamini cikaramadim bir turlu.

root sifresini degistirseler de bu makineyi acmak mumkun tabii ki. Nereden
girdiler sorusunun cevabini vermek disaridan zor cunku cok sayida acik var. :)
Bu makinedeki servisler hic de iyi guncellenmemis. Ornegin, ftp server 2.4.x
versiyon. Bu versiyonda bilinen cok olumcul hatalar ve ne yaptigini bilen bir
kisinin sisteme girmesi gercekten cocuk oyuncagi. Ayrica sendmail ise yine
eski bir versiyon. Yani Internet' te bulunabilecek uc bes exploit ile bu isi
yapmak mumkun. Sevgili hackerimizin cok uzman birisi oldugunu zannetmiyorum.

Linux neyin nasil yapildigini bilirseniz kesinlikle guvenilir bir sistemdir
fakat eger gerekli ayarlamalari ve guncellemeleri yapmazsaniz diger
sistemlerden daha da zayif olabilir.

Eger ilgilenirseniz staff.ege.edut.tr deki guvenlik aciklari ve alinacak
onlemler ile ilgili bir rapor sunabilirim.

Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak
http://www.trlinux.com