[LINUX:20674] Re: Acil! Abit BP6 Board

From: Can BAYTAN M.D. (Physiology) (cbaytan@meds.ktu.edu.tr)
Date: Tue 17 Oct 2000 - 14:18:19 EEST

Selam,

Ben hem evde hem okulda BP6 kullaniyorum, BIOS'tan islemci fan ayarlarini
alarm seviyelerini duzenleyebilirsiniz, zaten birde power supply'in fani var
onun devamli calismasi lazim, birde On tarafta fan var ama cok gurultu
yaptigi icin kapattim ikisindede, anladigim kadariyla power supply'in fani
calismiyor oylemi? bu imkansiza yakin birsey eger cok buyuk bir hata
yapilmadiysa, ornegin ben cok gurultulu oldugu icin bir IBM PS'nin faninin
kablosunu kesmistim, isterse power supply patlayabilir diye, (Power supply
fan'inin asil gorevi power supply'in kendisini sogutmaktir) birsey olmadi
ama kimseye tavsiye edilebilcek normal birsey degil bu. Ayrica www.bp6.com
sitesini ziyaret etmenizi tavsiye ederim fan hizlarini Linux altinda kontrol
edebilen hwdoctor programi bile var orda. Windoze versiyonuda var ama NT
altinda calistirmaniz lazim win98 cift CPU'yu goremedigi icin aninda ikinci
CPU fanini keser hwdoctor'la. Birde orijinal BIOS'unuz degistirip mavi
ekranin gozuktugu v4.51(HPT 1.21) BIOS'u upgrade etmeniz lazim, bunuda bu
siteden bulabilirsiniz. Umarim her iki CPU'nunda stepping rate'leri aynidir
yoksa problem cikar. Bunuda /proc/cpuinfodan gorebilirsiniz cift CPU kerneli
kullanarak tabii.

Kissadan hisse problemini tam olarak anlamadim, islemci fani calisiyor ama
power supply fani calismiyor bana cok mantikli gelmedi, yardimci olmaya
calisirim daha ayrintili yazarsaniz.

Iyi calismalar.

On Tue, 17 Oct 2000, Ahmet Aksoy wrote:

>Merhaba,
>Listedeki bazi yazismalardan esinlenerek, Abit BP6 dual CPU board ve
>Celeron 600 islemci aldim.
>Board'a elektrik verdigimde sadece islemcinin fani calisiyor. Baska
>bir hareket yok.
>Bu board'u kullanan arkadaslar bana ozel olarak mail atarlarsa
>sevinirim. Simdiden tesekkurler.
>Sevgiler, saygilar.
>Ahmet Aksoy
>ahmetax@postmark.net

 Can Baytan M.D. http://meds.ktu.edu.tr/cbaytan/cbaytan.html
 Karadeniz (Blacksea) Technical University
 Medical School, Dept. of Physiology--Trabzon/TR
 Fax:+90(462)325-2270 cbaytan@yahoo.com (BX15TGE)