[LINUX:20650] Re: Ynt: SuSE 7.0

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Tue 17 Oct 2000 - 09:34:10 EEST

Selam,

> iyide herkesin ftp erisimi olmad?g? goz onune al?n?rsa ve verdigim o adresin
>
> http ile baslad?g? dikkate al?n?rsa siz ne kadar kendinizi y?rtarsan?z
> y?rt?n bana malesef zerre kadar faydas? olmad?g? icin , sen degil milyon
> onmilyon kezde soolesen bi?iy deismeyecek

Yalniz pardon bi saniye netscape, lynx, explorer ve digerlerinde adres
kismina

http://_bilmem_nerenin_adresi_

yazdiginiz zaman o.k ama

ftp://_bilmem_nerenin_adresi_

yazdiginiz zaman da ftp baglantisi yaparsiniz.

Yani bir browser i olan herkes bir ftp client olabilir.

Biri http ile sayfalara bakiyorsa ayni browser ile en basiti lynx bile
olsa ftp de yapabilir.

Bu durumda http baglantisi yapan birinin nasil oluyorda ftp erisimi
olmamis oluyor?

Yani bu konuda Devrim e hak vermek gerekiyor. Cunku hep gazi hem de
linux.org.tr nin ftp sitelerini oldukca guzel bir bicimde yonetiyorlar
resolv DNS kontrolu (ODTU de oldugu gibi) filan da yapmiyorlar
dial-up olarak da rahat rahat kullanirsiniz.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC